maanantai 21. tammikuuta 2013

Lontoo- GLASGOW!

Heippsans!
Viimeks kirjotin siitä, että lähden Lontoosta. Nyt siitä on viikko ja oon taas menossa uuteen paikkaan. Oon ollu koko viime viikon kipeenä, joten päivittäminen on jääny hieman vähälle ja myös kun täällä hostellissa on todella huono internet.

Kerron vielä lontoosta. Löysin kuvia yhestä päivästä, jollon vaan kävelin ympäri keskustaa ja näin paljon ihanaa.


Lontoossa rakastan sitä, miten rakennukset on saatu toimimaan yhessä, toisin ku Turussa. Se on täynnä upeita linnoja ja vanhoja rakennuksia, mutta niiden vierestä voi löytää modernin pilvenpiirtäjän. Tää kuva on hauska, koska tuo vasen torni on oikeesti kymmen kertaa korkeempi ku toi vanha torni.



Shakespeares Globe. Se oli mun nro. 1 turisti kohde.Sisälle en päässy mut myymälä oli auki. Joskus haluun kyl nähdä siellä viel jonkun näytelmän. 





Lontoon jätin taakse, hyppäsin bussiin ja lähin kohti Skotlantia. Olin niin väsyny Lontoon jälkeen, että nukahdin melkinpä heti kun istahdin penkkiin. Kun heräsin ekaa kertaa, niin kaupunki oli vaihtunu maaseutuun, peltoihin ja lampaisiin. Toisella kertaa huomasin et maa alko muuttua paljon kumpuilevammaks ja metsää ei näkyny enään missään. Lopulta näin skotlannin huippujen välissä kaupungin valot ja olinki jo kahdeksan tunnin istumisen ja torkkumisen jälkeen Skotlannissa.













Nyt oon ollu täällä viikon ja tuntuu siltä et Glasgow todella vetää mua puoleensa. Sain heti ekana iltana kaks aivanihanaa kaveria, joitten kanssa ollaan jo pidetty illanistujaisia. Myös asunnon suhteen olin todella onnekas. Oon kuullu että täällä on tähän aikaan vuodesta todella vaikeeta saada kämppää. No mulla kesti alle viikko ja toi oli ensimmäinen asunto jota kävin kattomssa. Siellä asuu kolme poikaa ja yks tyttö.  Kaikki muusikoita, opiskelijoita tai työssakäyviä. Täydellistä porukkaa ja täydellinen asunto. Se on ihan keskellä kulttuurisinta kaupunginosaa, vuokra on todella kohtuullinen (n. 250e/kk), mulla on oma siisti huone, iso olohuone ja iso keittiö (JOSSA ON TISKIKONE!). 
Töitä en oo vielä saanu, mutta cv:tä oon ahkerasti jaellu. Ensiks mun pitää vähän selvittää miten saan kaikki jutskat tehtyy virallisesti oikein, eli pitää hankkia verotusnumero jne. Mutta uskon et jonkun työpaikan tuun saamaan. Löysin myös mun unelma kouluni. Nyt vaan odottelen vastausta siitä, että millon on mun pääsykoe ja pyrin opettelemaan kaikki ennakkotehtävät mahdollisimman pian.

Oon nyt vielä hostellilla, mutta lähden tästä ihan pian uuteen asuntoon. Jänskättää vähän. 


Vessafilosofiaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti